Project Description
Polska sieć supermarketów POLOmarket używa SAP HR – nowoczesnego narzędzia do obsługi kadr i płac
Sieć polskich supermarketów POLOmarket od stycznia 2020 wykorzystuje rozwiązanie SAP HR do obsługi procesów kadrowo-płacowych. Firma postawiła na ujednolicenie procesów związanych z zarządzaniem personelem oraz zdecydowała się na wdrożenie autorskich narzędzi Gavdi Polska.
Nowoczesne środowisko do obsługi kadr i płac
Celem projektu było dostarczenie nowoczesnych narzędzi wspierających procesy kadrowo-płacowe, poprawienie ergonomii raportowania oraz usprawnienie wymiany danych z zewnętrznym systemem do obsługi czasu pracy. Gavdi Polska było odpowiedzialne za kompleksową realizację przedsięwzięcia począwszy od zarządzania projektem, analizy i zebrania oraz opracowania założeń wdrożeniowych, przez konfigurację, testy, migrację danych, aż po wsparcie przy starcie produkcyjnym i stabilizację rozwiązania.
– Dzięki wdrożeniu systemu SAP HR oraz szeregu autorskich narzędzi Gavdi Polska, działy administracyjne w POLOmarket zyskały możliwość korzystania ze światowej klasy rozwiązań do zarządzania personelem. Kompletna migracja danych umożliwia użytkownikom swobodną, bieżącą pracę operacyjną bez konieczności sięgania do poprzedniego systemu. Nowe narzędzia do obsługi kard i płac dają POLOmarket znacznie wyższy komfort pracy, m.in. dzięki automatyzacji wielu działań, w tym także kalkulacji wynagrodzeń, które wcześniej należało kontrolować manualnie. Wymiana środowiska to również otwarcie przed tą polską siecią supermarketów nowych perspektyw do rozwoju – mówi Michał Rupik, Kierownik Zespołu Konsultantów i Kierownik Projektu ze strony Gavdi Polska.
Narzędzia na miarę dzisiejszych i przyszłych czasów
POLOmarket chciał uzyskać dostęp do nowoczesnego narzędzia do zarządzania oraz administracji obszarem kadrowo-placowym. System SAP HR jest odpowiedzią na te potrzeby, a dodatkowo pozwala w przyszłości rozwijać zakres obsługi poprzez dodawanie nowych komponentów. Rozwiązanie SAP HR stało się centrum zarządzania czasem pracy, do którego spływają informacje planistyczne – zarówno z wewnętrznego systemu, jak i zewnętrznego portalu klienta, gdzie jego użytkownicy wprowadzają informacje o czasie pracy. Przy wdrożeniu nastąpił również efekt synergii między zespołami, które do tej pory pracowały na rozproszonych platformach.
– Zdecydowaliśmy się na wdrożenie SAP HR, ponieważ chcieliśmy posiadać nowoczesne narzędzie, na miarę dzisiejszych i przyszłych czasów, wspierające użytkowników w procesach HR. Ważnym aspektem była dla nas wymiana danych z istniejącym systemem planowania harmonogramów pracy oraz łatwość raportowania. Zależało nam także na implementacji systemu do obsługi kadrowo-płacowej z najwyższej półki z profesjonalnym wsparciem serwisowym. Współpraca z Gavdi nam to zapewnia, ponieważ po zakończeniu wdrożenia przeszliśmy płynnie do korzystania z usług Centrum Wsparcia Aplikacji Gavdi – mówi Marcin Wiliński, Kierownik Działu IT w POLOmarket.
Wdrożenie w POLOmarket obejmowało również szeroki zakres autorskich produktów Gavdi Polska, na bieżąco wspieranych i rozwijanych. Codzienna praca działów administracji kadr i płac w obszarze raportowania i tworzenia dokumentów jest wspierana poprzez takie narzędzia jak Gavdi Reporter i Document Generator. Administracja kadrowa otrzymała pomoc w prowadzeniu bieżącej dokumentacji i przechowywaniu dokumentacji pracowniczej w postaci cyfrowej dzięki Gavdi eTeczka. Wdrożono również narzędzia Gavdi eDeklaracje i Gavdi Korekty ZUS oraz Gavdi ePaski, przeznaczony m.in. do mailowej dystrybucji pracownikom pasków płacowych i formularzy PIT. Ze względu na nowe przepisy wprowadzone w 2019 roku, dotyczące dodatkowego i dobrowolnego oszczędzania na emeryturę, sieć POLOmarket zdecydowała się także na rozwiązanie Gavdi PPK.
Nowoczesne rozwiązania informatyczne pozwalają na dostęp do szeregu informacji z jednego miejsca, znacząco usprawniając pracę działu HR, kadry zarządzającej i pracowników. Wyeliminowanie rozproszenia danych zwiększyło też komfort pracy, a profesjonalne wsparcie serwisowe pozwala bezproblemowo korzystać z dostępnych funkcjonalności.
POLOmarket to polska sieć supermarketów skupiająca ok. 280 placówek na terenie całego kraju. Sieć posiada własne powierzchnie handlowe, które stale rozbudowuje, dzięki czemu miesięcznie obsługuje już ok. 9 mln klientów z całego kraju.
Comments are closed.